Thursday, December 4, 2008

My Dearest Teacher

Taska Al Khalaf masih teguh berdiri memberi khidmat kerana adanya guru-guru yang komited dengan tugas mereka. Tanpa mereka siapalah Al Khalaf. Setiap hari mereka menyingsing lengan untuk mendidik anak didik mereka tanpa rasa jemu atau pilih kasih. Setiap anak didik mereka adalah permata yang berkilau di mata mereka. Mungkin ada yang melabel tugasan mereka umpama bibik. U are totally wrong! Lebih memalukan jika yang beranggapan sedemikian adalah yang educated.

Setiap profesion ada istimewanya dan seharusnya kita menghormati mereka atas usaha gigih mereka. My Dearest Teacher tidak pandai meminta-minta jauh sekali dari protes kerja, oleh itu harus lah kita respect mereka dengan seadanya. Mungkin ada yang bertanya kenapa Ibu tulis coretan ini. My Dearest Teacher tak pandai nak luah kecil hati mereka bila ada yang bercakap kasar dengan mereka but i know deep inside their heart they sad. Tidak salah bertanya tetapi cara kita bertanya perlu juga kita pertimbangkan perasaan mereka because My Dearest Teacher is only a human being just like us.

Terima kasih Ibu ucapkan kepada parents yang treat My Dearest Teacher nicely. My Dearest Teachert bukan minta dipuji-puji tetapi kita perlu pertimbangkan komited mereka terhadap profesion pendidikan awal kanak-kanak. Just think and consider what i'm trying to say....

No comments:

Born as a muslim is a gift and die as a mukmin is an achievement